header image
N
Aktualności
NABÓR 2019
Kalendarz roku szkolnego
Sport
Filmoteka Szkolna
KOŁO FILMOWE
Biblioteka - aktualności
Jubileusz 50-lecia
Jubileusz 45-lecia
Projekty unijne
Historia szkoły
Patron szkoły
Misja i wizja szkoły
Dyrekcja
Pedagog / Psycholog
Grono pedagogiczne
Rzecznik Praw Ucznia
Świetlica
Sekretariat
Dokumenty szkoły
Osiągnięcia uczniów
Telewizja Szkolna
u
Dzwonki
Po lekcjach
Ciekawe linki
Plan lekcji
Konkursy
r
Zebrania
Egzamin ósmoklasisty
Obiady w szkole
K
Adres:
ul. Warszawska 19
66-400 Gorzów Wlkp.

Telefon:

0957320347

Email:
zso3@edu.gorzow.pl
Biblioteka - aktualności Drukuj E-mail

Rok Szkolny 2018/19



Ostatnie prace w roku szkolnym 2018/2019
W tym roku otrzymaliśmy książki z Gimnazjum nr 3.  W przyjęciu pomagali uczniowie koła bibliotecznego.
Serdeczne dzięki
bibliotekarz




Pasowanie na czytelnika
21 maja 2019 uczniowie klas pierwszych  uczestniczyli w bibliotece w PASOWANIU NA CZYTELNIKA.
Spotkanie przygotowało koło biblioteczne. Pierwszoklasiści obejrzeli przedstawienie, w którym pojawili się:
Czarodziejka – Zuzia Kubicka, Nauczyciel – Kuba Pogonowski, Wróżka – Karolina Pogonowska, Kot – Hania Jodłowska,  Królowa Książki – Jula Pisarek, Czerwony Kapturek – Hania Rogaczewska.
W czasie przedstawienia dzieci rozwiązywały zagadki, opowiadały, jak należy obchodzić się z książką a po złożeniu przyrzeczenia czytały nowinki biblioteczne, przygotowane przez starszych kolegów i koleżanki.
Na koniec spotkania dzieci otrzymały zakładki i nowinki biblioteczne do pokolorowania



Finał projektu „Zagraj w historię”
30 stycznia 2019 roku  o godzinie 11.00 w Czytelni Biblioteki Pedagogicznej WOM odbył się  finał projektu pod tytułem „ Zagraj w historię”. Projekt był realizowany przez Bibliotekę Pedagogiczną pod honorowym patronatem Instytutu Pamięci Narodowej w Warszawie w ramach lubuskich obchodów 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. 11 laureatów turniejów szkolnych ze szkół podstawowych z całego województwa przystąpiło do rozgrywki gry Niepodległa. Naszą szkołę reprezentował Jeremiasz Sławiński z VI b. Uczniowie w trzech czteroosobowych grupach musieli współpracować, aby dotrzeć do celu, którym było uzyskanie niepodległości przez Polskę w 1918 roku. Wszyscy świetnie się bawili.








Gra planszowa  „ Pokochaj przyrodę”.

W październiku i listopadzie uczennice klasy VI c przygotowały  przyrodniczą grę planszową. Pytania podzieliły na 5 kategorii: zwierzęta, rośliny, góry, parki narodowe, nasze miasto. Do skonstruowania 26 pytań wraz z odpowiedziami wykorzystano zakupione książki w ramach Programu Narodowy Rozwój Czytelnictwa. Uczennice przygotowały planszę oraz instrukcję korzystania z gry. 06 grudnia 2018 po raz pierwszy zagrano w klasie V c i V b.  Było dużo emocji, a prowadzące postanowiły dopracować zasady gry przed kolejnymi rozgrywkami.



Happening Polub czytanie!
05 grudnia 2018 roku odbył się  happening „Polub czytanie” przygotowany przez kółko biblioteczne SP17 oraz Gimnazjum nr 3 w Gorzowie Wlkp. W ramach przygotowań uczniowie wykonali plakat, ułożyli hasła do skandowani, wybrali wierszyki do recytacji, wyszukali zagadki z bajek oraz opracowali dekalog dla najmłodszych czytelników. Na pierwszej godzinie lekcyjnej uczniowie z kółka bibliotecznego skandując hasła, odwiedzili klasy młodsze i przedstawili wierszyki, zagadki. Nagrodą  za prawidłowe rozwiązanie były zrobione przez uczniów zakładki. Kulminacyjnym punktem spotkania było odczytanie Dekalogu Młodego Czytelnika.
Na drugiej godzinie lekcyjnej uczniowie odwiedzili klasy starsze: IV a, Va, VB, VIa. Skandując hasła przedstawiono dekalog Daniela Pennnac wraz komentarzem.
O godzinie 1200 młodzież SP 17 i Gimnazjum nr 3 śpiewająco wyruszyła w barwnym pochodzie do księgarni „Daniel”,  wcześniej odwiedzając Bibliotekę  Pedagogiczną.
Kolejnym punktem było odczytanie dekalogu czytelnika i odwiedzenie księgarni, gdzie mogliśmy dowiedzieć się, z jakimi problemami borykają się  dzisiejszych czasach księgarze.







Czytasz? Jesteś cool!!

Koło biblioteczne SP 17 wraz z uczniami z  Gimnazjum nr 3 przygotowało wydarzenie czytelnicze dla klas IV – VIII. Spotkania podzielono na dwie grupy. Klasy IV – V miały prezentowane prace  w gabinetach, klasy VI – VIII  zostały zaproszone do biblioteki.
Każdy uczestnik projektu musiał wybrać i przeczytać książkę zakupioną w programie Narodowy Rozwój Czytelnictwa. Obowiązkowo każdy pisał recenzję, wyszukiwał fragment z powieści, chętni wykonywali rysunki. Z dużym zainteresowaniem spotkały się propozycje czytelnicze  gimnazjalistów.
Dodatkowo dla klas starszych uczniowie przygotowali slajdy, na których umieszczono zdjęcia i krótkie informacje o autorach książek.




Czytam sobie

W ramach projektu czytelniczego „Czytam sobie” dzieci należące do kółka bibliotecznego przedstawiły swoim rówieśnikom wybrane  przez siebie książki.
Na zajęciach koła lub w domu  każdy uczeń musiał przeczytać jeden tytuł z  nowości, a  następnie narysować ilustrację, napisać recenzję oraz przedstawić pracę dzieciom w klasach. Rysunki wykorzystano do wykonania makiet oraz drzewa recenzji.



Listopadowe Spotkanie z Kubusiem Puchatkiem

Koło biblioteczne zaprosiło klasy pierwsze na spotkanie z Kubusiem Puchatkiem w ramach promocji Klubu Czytelniczego „Fani Kubusia Puchatka”.
Przygotowując się do zajęć dzieci z kółka wykonały rysunki przyjaciół Puchatka, poszukały w księgozbiorze książek o Kubusiu oraz opracowały krzyżówkę i  zagadki. Uczniom klas pierwszym przedstawiły historię misia z wykorzystaniem prezentacji komputerowej oraz przeczytały wybrane fragmenty z Kubusia Puchatka A.A. Milne.
Na koniec spotkania dzieci otrzymały legitymację klubu, którą własnoręcznie podbiły oraz zakładki i kolorowanki.


Tydzień z grami planszowymi  „ Zagraj w  Historię”

W listopadzie naszej szkole rozegrano turniej gier planszowych dla chętnych z klas VI – VIII.  Każdy uczestnik zapoznał się historią czasów, w których osadzona była gra planszowa, wykorzystano do tego księgozbiór biblioteczny. Gry planszowe wypożyczyła Biblioteka Pedagogiczna w Gorzowie Wlkp. Szkoła otrzymała na dwa tygodnie pakiet składający się
z 15 sztuk pięciu tytułów gier planszowych wydanych przez IPN:  Znaj Znak,
 07.  W Obronie Lwowa, 111.  Alarm dla Warszawy,  Kolejka,  Reglamentacja.
14 listopada pani dyrektor Monika Makowska rozpoczęła rozgrywki koordynowane przez Martę Mazurek i Urszulę Szambelan. Przedstawiciele klas VI- VIII uczestniczyli
w dwu godzinnych spotkaniach na terenie szkolnej biblioteki. Na początku wszyscy musieli zapoznać się z instrukcją i wziąć udział w próbnej grze, natomiast druga godzina była już turniejowa. Uczestnicy losowali z kim będą grać.   Każdy dzień to inna gra, wszystkie wywoływały duże emocje, szczególnie Reglamentacja i Kolejka. Zwycięzcą został Jeremiasz Sławiński z VI b, który oprócz dyplomu i drobnych upominków uzyskał możliwość reprezentowania szkoły w rozgrywkach międzyszkolnych, które odbędą się 31 stycznia 2019 w Bibliotece Pedagogiczne


Warsztaty  „Hymn Polski”

W  bibliotece szkolnej dwie grupy uczniów z klasy VI a przygotowały Teatrzyk Kamishibai. Zadaniem dzieci było zapoznać się z historią naszego hymnu, poszukać materiałów, które będą wykorzystywać przy tworzeniu kart do teatrzyku. W czasie przygotowań uczniowie korzystali książek zakupionych w Narodowy Programie Rozwoju Czytelnictwa.
Po wykonaniu kart grupy zaprezentowały swoje teatrzyki młodszym uczniom klasy.



Lekcje biblioteczne

W październiku i w listopadzie uczniowie uczestniczyli w lekcjach bibliotecznych pod tytułem: „Czytamy w bibliotece”,  z wykorzystaniem zakupionego księgozbioru w programie Narodowy Rozwój Czytelnictwa. Lekcje opracowali i przeprowadzili nauczyciele języka polskiego, języka angielskiego,  historii oraz bibliotekarz.
Uczniowie klas młodszych
W klasach  drugich i trzecich zaproponowano serię czytelniczą „Czytam sobie” 
W klasach trzecich omówiono serię na przykładzie książki Droga do Nobla  o Marii Skłodowskiej –Curie. Uczniowie obejrzeli prezentację, dzięki której dowiedzieli się, co to jest za nagroda  i kto z Polaków ją  otrzymał. Następnie czytaliśmy fragmenty książki o Marii Skłodowskiej, obejrzeliśmy zdjęcia przedstawiające naszą noblistkę, jej rodzinę  oraz miejsca, w których  bywała.  Na zakończenie dwugodzinnego spotkania dzieci zilustrowały fragmenty książki. Wybrane ilustracje posłużyły do wykonania makiety książki.
W klasach drugich omówiono serię na przykładzie książki Rafała Witka „Maja na tropie jaja”. Na początku dzieci przedstawiły regulamin biblioteki i  sposób obchodzenia się z książkami, następnie bibliotekarz zapoznał dzieci z nowościami czytelniczymi zakupionymi w projekcie. Książka Rafała Witka stała się pretekstem do snucia opowieści o podróżach, o przygotowaniach do nich. Na zakończenie dwugodzinnego spotkania dzieci rysowały  wyspy bezludne na dalekim oceanie, które umożliwiły zrobienie makiet książek.
Pierwszaki po raz pierwszy odwiedziły bibliotekę dlatego zapoznały się z pomieszczeniem, z księgozbiorem, szczególnie z pozycjami zakupionymi w programie, z regulaminem biblioteki oraz z panią bibliotekarką. Na koniec spotkania dzieci odpowiadały jak należy dbać o książki i wypożyczyły: 1a: Czarną owieczkę - Jana Grabowskiego, 1b: Cudaczka Wyśmiewaczka - Janiny  Duszyńskiej.
Uczniowie klas starszych
W październiku i w listopadzie uczniowie zapoznali się nowościami czytelniczymi.
Czytali  i omawiali fragmenty książek, chętni uczniowie czytali na głos. Dzieci wyrażały opinie i  wskazywały na kolejne pozycje, które warto przeczytać. Zaproponowano klasom IV książki:
Biały Mustang Sat- Okh, Cudowna podróż Selma Lagerlof, Czerwone krzesło Andrzej Maleszka.
Klasom V książkę Kapelusz za 100 tysięcy Adam Bahdaj, klasom VI serię wydawniczą Nela mała reporterka.
Uczniowie klas VII i VIII zostali zapoznani z książkami historycznymi oraz pisanymi w języku angielskim z serii Active Readers, w tym celu angliści przeprowadzili lekcje z wykorzystaniem wybranych tytułów:  And Then There Were None Agatha Christie,  Abort a Boy Horny Nick.
Wszystkie zakupione książki historyczne omówił  nauczyciel historii.



W październiku uczniowie klas IV – VIII uczestniczyli projektach czytelniczych przygotowanych w ramach Programu Narodowy Rozwój Czytelnictwa. Zajęcia związane były z danym gatunkiem literatury:
klasy IV- książki fantazy;
klasy V, VI - książki przygodowe;
klasy VII, VIII – książki obyczajowe.
Świat Fantazy
Uczniowie klas czwartych zapoznali się z  książkami z gatunku fantazy, które można wypożyczyć w naszej bibliotece szkolnej. Dzieci obejrzały prezentację multimedialną, wysłuchały recenzji oraz fragmentów książek: „Magiczne drzewo” Andrzeja Maleszki, „Felix, Net i Nika” Rafała Kosika, „Skrzydła Ognia” Tui. T Sutherland, „Artur i Zapomniane księgi” Gerd Ruebenstrunk, „Baśniobór” Brandona Mulla, „Harry Potter i Kamień Filozoficzny” Joanne Kathleen Rowling, „Most do Terabithii” Katherine Paterson, „Hobbit czyli tam i z powrotem”, „Władca pierścieni” Johna Ronalda Reuela Tolkiena.
Koło biblioteczne na swoich zajęciach przygotowało rysunki do makiet z wybranych książek i zaprezentowali je swoim młodszym kolegom. Na koniec uczniowie mieli możliwość wypożyczenia książek fantazy i nie tylko.

Świat Przygody
Uczniowie klas piątych i szóstych zapoznali się z  książkami podróżniczymi i przygodowymi, które można wypożyczyć w naszej bibliotece szkolnej. Dzieci obejrzały prezentację multimedialną, wysłuchały recenzji oraz fragmentów książek:  „Nela mała reporterka”, „Blondynka na Orinoko” Beata Pawlikowska, „Zwierzęta Świata” Martyna Wojciechowska. Zaprezentowane zostały także: „Arka czasu” Marcin Szczygielski, „Czarny młyn” Marcin Szczygielski, „Czarownica piętro niżej” Marcin Szczygielski, „Moja matka piratka” Jackie Frencz, „Trefny nauczyciel” Patrycja Zarawska, „Dziwny przypadek papierowego Yody” Tom Angleberger.   Na koniec uczniowie mieli możliwość wypożyczenia książek przygodowych.

Świat Obyczaju
Uczniowie klas siódmych i ósmych zapoznali się z zakupionymi książkami obyczajowymi. Młodzież  obejrzała prezentację multimedialną, wysłuchała recenzji oraz fragmentów książek: 
Trzy metry nad niebem Federico Moccia, Niebieskie nitki Małgorzata Gutowska-Adamczyk,
Zielone marteny Joanna Jagiełło, Dziewczynka tańcząca z wiatrem  Katarzyna Zychla, Eleonora i Park  Rainbow Rowell, Tysiąc odłamków ciebie Claudia Gray, Pierwsze koty Ewa Nowak Zapach domów innych ludzi  Bonnie-Sue Hitchcock,  Długa lekcja  Ewa Ostrowska, Obronić królową Barbara Kosmowska. Na koniec spotkania uczniowie  z koła bibliotecznego zaprezentowali przygotowane  scenki z książki Pierwsze koty Ewy Nowak.






Rok 2018/2019 rozpoczęty……… z przytupem!

Z radością informujemy, że biblioteka Szkoły Podstawowej nr 17 w Gorzowie Wlkp. zakupiła książki w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa, mającego na celu promocję i wspieranie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży.
Biblioteka szkolna otrzymała wsparcie finansowe na zakup książek w ramach Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa”. Dotacja wysokości 15000 zł pozwoliła na zakup 924 książek. Księgozbiór znacząco wzbogacił się o nowości wydawnicze, książki zgodne z potrzebami i zainteresowaniami czytelników, a także lektury szkolne. Wśród nowości są między innymi: baśnie, bajki, literatura podróżnicza, obyczajowa, historyczna, książki science fiction, biografie, cykle książek: Czytam sobie, seria Magiczne Drzewo, książki z cyklu Nela mała podróżniczka, seria książek dla młodzieży Plus minus 16. Zakupiono także książki w języku angielskim na różne poziomy nauki.
Zakupy książek były konsultowane z uczniami, nauczycielami i rodzicami.
W wyborze książek radą nam służyli bibliotekarze z
Biblioteki Pedagogicznej w Gorzowie Wlkp.

Ostatnia aktualizacja ( czwartek, 20 czerwiec 2019 )
Zegar
Filmoteka Szkolna



Serwis Miejski Gorzów Wlkp. www.gorzow.pl

Lokalny portal informacyjny

Wojewódzki Ośrodek Metodyczny www.womgorz.edu.pl

Kuratorium Oświaty

Ministerstwo Edukacji Narodowej www.men.gov.pl/

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Poznaniu www.oke.poznan.pl

Centralna Komisja Egzaminacyjna www.cke.edu.pl

Portal oświata www.oswiata.org.pl

Głos nauczycielski www.glos.pl